Tuesday, May 17, 2011

Asam Pedas @ Bukit Jelutong

Errrr...aku macam suka sangat tulis pasal food kan? Ye lah...sebab kita makan lagi kerap daripada kita tukar baju...and bagi yang slalu bz dengan keja or aktiviti2 bebas, mesti slalu jugak lepak makan kat luar...lagipun, sharing is caring...so kalo sedap kita bagitau...kalo tak best pon kita bagitau...apa-apa pon terpulang pada selera sendiri...lain tekak lain rasa nyer yer tak?

Aku ni keja...so kalo weekdays memang konfem tak masak lah sebab sampai umah pon paling awal kul 7 petang or paling lambat kul 9 malam...penat la nak masak...baik singgah makan jer...by the time sampai umah, rest and tengok tv ajer...

Anyway, last Friday, aku pusing2 kat Bukit Jelutong carik restoran mana yang tak penah aku try makan lagi...so dah banyak sangat pusing, we decided to makan kat Asam Pedas...dari luar restoran ni nampak biasa ajer tapi nak jugak cuba...

By the time we arrived and duduk, we waited for lie 5 minutes for them to notice us...so we were like kalau 5 minit lagi korang tak sampai ambik order, we blah ler...so finally nampak jugak kelibat kitaorang duduk kat meja...we ordered mee kari, mee goreng mamak, ais kacang and cucur udang...hmmm...servis sangat lambat...nak kata orang ramai, aku tengok ada satu meja jer yang occupied selain we all...itu pon rasanya diaorang dah lepak lama...ok fine...we all pasrah jer...then bila food sampai...we all pon start la makan...cett...rasa tak best langsung...mee goreng mamak tu masin + hitam...too many black pepper...mee kari lak nampak best tapi taste wise...sangat average...the worst part was their ABC...pucat lesu...dull...tak der mender except for kacang, kacang merah and jagung...rasanyer pon macam ais cicah sirap jer...bila time nak bayar...mak aiiii mahal lak rasanya...paling mahal mee goreng mamak tu lah...RM 6.50 beb...lagi mahal daripada mee kari...yang boleh aku puji was cucur udang dia la...goreng time2 tu jugak...so stil panas...crispy...yang tu jer lah yang aku puas hati pon...

Anyway, that will be our first and last visit to Asam Pedas lah...yang kat Bukit Jelutong tu la...hehehe...tapi kalo ada orang yang nak try, silakannnn...

Till then, XOXO...

Sent via BlackBerry from Maxis




cucur udang
mee kari
mee goreng mamak with timun?
ais kacang @ ABC

1 comments:

me::myself said...

Beb, baik ko datang rumah aku makan asam pedas kepala ikan Jenahak lagi meleleh beb :P

Post a Comment