Saturday, May 7, 2011

mama

tetiber aku teringat mama aku kat kampung...sian dia sorang2...kat kampung, abang, kakak and adik aku ada dekat2 umah dia tapi hakikatnya dia still sorang2...ye lah masing2 dah ada family...they will not be with her all the times...kakak aku lah yang paling kerap jenguk and teman dia...tq kak...sejak arwah abah takder since 2007, mama memang sorang2...kadang2 she will come and stay with me tapi paling lama pun 3 bulan...bila mama ngan aku, aku akan jadik lagik berat sebab hari2 mama masak and akan tunggu untuk dinner ngan aku walaupun aku balik keja kul 10 malam...tapi keadaan jadik sedih, bila mama sakit...she was detected to have cervical cancer early stage last year...sedih memang sedih tapi itulah ujian Allah Taala pada mama...tapi aku tengok mama cukup kuat...tak tunjuk sakit dia kat anak2...mula2 mama buat treatment kat hospital di kampung tapi kekerapan dia kena berulang-alik to hospital and dengan dia takder lesen nk drive ke sana sini menambahkan lagi kepayahan dia...so i suggested to her to divert to HKL sebab sangat dekat ngan opis aku...itu jer yang aku mampu buat...at least aku leh jugak kejap2 lari gi hantar dia...lagipun, dia memang terer skit naik komuter and cab...kat HKL, dia buat radio therapy...warded for a month plus...sian tengok dia sakit...so petang2 lepas working hours aku akan teman dia kat hospital sampai waktu melawat habis...sian mama...alhamdulillah lepas treatment tu, after a few follow ups, everything went well for her until recently, dia kena buat test lagi sebab doctor detected some spot...sian dia kena warded kat hospital kat kampung and transferred to Penang GH the next morning by ambulance for one day test...kata mama, takder orang nak hantar dia terus ke Penang so dia kena warded dulu and guna ambulance gi Penang...until now, mama lom cakap apa2 result lagi...Ya Allah Ya Tuhanku...kurniakanlah segala kebaikan dan kesihatan yang sempurna buat mama...kuatkanlah semangat mama...

Sempena Hari Ibu esok, this is for my mama..."mama, tq for everything...tq for all the patience in raising me and the rest...ampunkan dosa-dosa kami...halalkan makan minum kami...halalkan air susu yang diberikan kepada kami...we love you...and will always be...semoga Allah Taala membalas segala jasa-jasa baik mama pada kami...semoga mama panjang umur untuk terus berada bersama kami...semoga mama sihat dan kuat...kami sayang mama...aminnnn..."

So to mama, my mother in-law and to all mothers in the world...Happy Mama's Day...

Till then, XOXO...

0 comments:

Post a Comment